madeleinespangberg

Mitt i natten

Kategori:

Hemma från jobbet i GOOOD tid idag, hur underbart som helst ju :D

Nu skall jag kolla på DH och bara slappa en stund tills jag varvat ner lite och sen sova gott gott :)

Imorgon blir de sommartorsdag i Borås, innan det tänkte jag ta en snabb titt in på Nellys outlet!!

Tack för ikväll nu skall jag sova!!
Hörs imorgon!!

Pusspussss

Tisdag

Kategori:

Stängningen gick sjukt bra igår, kontoret var gjort på 20+20 min, mitt person bästa ever :D, så sjukt nöjd, skall göra det lika bra idag!! Har glömt visa kläderna jag fick från hm häromdagen :)

Mycket nöjd :)

Har även betsällt lite saker från ginas rea. Shopping nörd men jag trivs nice :D

Erkänn fina :)
Sen har jag faktiskt gjort en annan kul sak, jag har förbokat en skit snygg jacka, en jacka från Kenza, nämligen Kenza 10 :D Den kommer inte förren i slutet av Augusti men jag har bokat en den är min :D

SÅÅÅÅ SNYGGG<3

Nu skall jag äta frukost, eller dricka frukost, vattenmelon smotiee :D

Puss pusss

Måndag

Då var det måndag igen!

Har massor av bilder att lägga upp från helgen. Guud vilken underbar helg jag haft ihop med min älskling<3

Tänkte ta mig tid att lägga in bilder, filmer från både kamera och mobilen, så ni också kan få se vilken underbar helg jag haft :)

Idag blir det jobb 16-02, börjar med en liten upplärning:) Sen är det tre stängningar innan man har en dags ledig för att sen köra tre stängningar till ;D

Nu kom mamma för att hämta mig.. Puss och kram!

Godmorgon!!

Sovit som en prinsessa inatt<3

Nu har vi precis ätit frukost och skall snart ge oss ut och göra göteborg osäkert, shoppaaaaa!!

Skall köpa lite smink iaf, för det behövs:), sen får vi se vad affärerna har att bjuda på:)

Hoppas ni får en fin fin dag:)

Hotellsängen

Kategori:

Sådär då ligger man på hotellet i sängen och glor på tv, införskaffat ramlösa och chips faktiskt, skall bli riktigt gött, om jag nu orkar efter den gigantiska buffen jag tryckt i mig!!

Dagen har varit helt perfekt!! Tack min älskade älskling<3

Puss och Kram på er gullungar!!

I kön till balder

Kategori:

Nu har vi vart här i några timmar:), åkt allt möjligt, Billy har fått med mig på både spinn rock och uppswinget, men när vi kom till den där jävla nya saken, höjd skräcken fast mycket större, så banga jag, käkade glass på ben & jerry istället;D

Vi har även åkt lisebergshjulet, det var det som stod inne i Göteborg innan:), det var en mysig tur:), har inte med mig kameran idag men tar kort med mobilen istället, nu skall bara allt in på datorn! ;P

Höörs sen!!

Puss och kram

Liseberg

Heej alla goingar!

Nu sitter jag på tåget mot Göteborg:), så otroligt tråkigt att åka tåg utan hundarna, att åka till Alingsås är jag ju van vid men ända till Göteborg utan hundarna, guuud va trist. Men nu sitter jag här iaf, skall bli en rolig dag:), älsklingen är redan i Mölndal och så skall vi mötas vid korsvägen för att dra till liseberg, kanske får sälskap av Mikael och hans tös med:)

Går dagen var verkligen toppen på alla vis, hade så enormt roligt, hundklubben är och förblir mitt liv och min fritid!!

Ikväll blir det god mat och en natt på hotell, imorgon skall jag äta mig tjock på hotell frukost!!

Förövrigt har jag beställt hem lite saker till mig själv, olika verkan men tänker inte berätta om dem förren jag testat en månad och se om jag ser nån skilland!!

Hoppas ni får en bra dag där ute och hoppas alla har vädret på sin sida:)

Puss och kram!

Glad Midsommar

Kategori:

Heej alla mina gullungar, sorry för några dagars uppehåll, har inte haft lusten att skriva. Men nu är det här igen. Idag är det midsommar, min skall ofc firas på hundklubben ihop med min älskling och alla andra goa männsikor där   jag har sett fram emot detta så länge, tog ledigt från jobbet för ca två månader sedan. Inte nog med att det blir en toppen dag idag så kommer hela helgne bli helt fantastisk!

Imorgon skall jag och Billy till liseberg, sen skall vi äta gott och efter det spendera natten på ett hotell i Göteborg, på söndagen har jag planerat att vi skall shoppa loss inne på Nordstan och sen äta gott igen ;D

Men nu skall jag äta lite mat innan jag och bubbe skall åka till hundklubben!!

PussPuss

Ps. Jag tar med mig kameran idag :D

Gillar ny design

Nu räcker det, tack!

Hejsan, som om jag inte hade nog med promblem, lilla Junan.
Junior är en av mina älsta kaniner, hon är det bästa som finns. Helt underbar.
Man kan pussa och krama på henne massor hon bara njuter och hon kommer alltid fram när man kommer dit.
Men inte idag, inte idag, fan såg med en gång att något var fel. Efter mycket spekulationer så insåg jag att hon inte kunde stödja så bra på sitt ena bakben. Fan min första tanke var att hon håller på att bli förlamand, haft en kanin som blev det en annan gång, det är hemskt :( Men jag skall försöka se positivt på det hela och hoppas att hon bara legat lite konstig en stund och att det var därför hon har lite ont i benet, hon är ju ändå gammal min underbar skrutta!

Hejja Måndag

Hellloo Alla Godingar<3
Vilket fint väder vi har på utsidan idag, iaf här i Mölndal.
Tog en liten promenix runt åby parkering med hundarna, och det är alltid lika kul, idag var det tre stycken om övningskörde och det är nästan alltid någon som övningskör där :P

Kollat lite på kenza jackorna, dem är så sjukt snygga, vill lätt ha en röd 9:a, fast den svarta ör riktigt snygg med, och vad sägs som en 10:a till vintern??,, åå vill vara gjord av pengar ;D

Sen när jag ändå sitter här och drömmer så vill jag drömma om en resa utomlands till riktig värme, eller en resa till london och bara shoppa gärnet!! :D

Hahha ja ibland kan man väl få drömma sig bort ordentligt ?=)

PussPuss

Godmorgon mina lärkor!

Kategori:

Upp mot jobb, än så länge är jag fkt inte trött, frågan är om jag sovit så lite så jag inte hann så om till den där extremt trötta tröttheten:P jag vet inte, har sovit ca 5,5timmar, blir nog att jag däckar på tåget till jobbet:D

Jag är extremt kluven just nu, när jag är i Mölndal, vill jag inget annat än flytta hit till min älskling, men när jag kommer hem så är jag så underbart glad över att vara hemma och jag vill aldrig lämna mitt hem.. Fan alltså vad svårt det är:/

Jaja ingen ide att tänka på detta nu, nu skall jag bara slappna av och njuta av dagen på jobbet:)

Ha en toppen söndag!

Nätshopping

Är farligt men kul :D
Blev massor av sommarkläder som hamna i min garderob häromdagen :)

Gokväll

Kategori:

Sitter i älsklingens soffa och ser på DH, han är och gymmar men troligtvis kommer han hem snart.

Idag har vi iaf varit ute på en lång promenad så hundarna sover så enormt gott just nu, Shandy kanske vaknar upp och kommer att ha lite ont i vänster framben, hon slog nämligen i det när hon lekte förrut, hoppas det inte är någon fara! Vi gick till skogen där vovvarna får springa omkring och leka och må perfekt.

Vet inte varför men jag känner mig enromt deppig idag, det är verkligen inte en rolig känsla i livet just nu, hatar att deppa och inte känna samma livsglädje som jag brukar.
Får nog tänka över detta lite och fundera ut varför jag mår som jag mår, men jag kommer på något snart.
Hade velat vara i stallet och krama om stora Sandor, då blir man alltid på mycket bättre humör<3

Nu är det jobb imorgon igen, 8-17 och sen jobbar jag även mån-tors 16.30-02. Sen är jag ledig i tre hela dagar, gud vad jag sett fram emot dessa tre dagarna, har så mycket planer, och hela den helgen kommer bli perfekt!! På fredagen är det midsommar, jag skall ta mina hundar och bara ha världens bästa midsommar. Sen på lördagen bär det av till liseberg med min älskade pojkvän och sen skall vi sova på hotell och på söndagen tror jag vi får ta oss en shoppingrunda i göteborg :)
Men först fem dagar jobb ;D

image description

Good morgon!!

Kategori:

Ja jag lovade ju att berätta lite om min vecka!

Tisdag, Jag jobbade 8-17 när jag kom hem tog jag en lång promenad med Linn och efter det blev det tee mys med min Moa <3 Den dagen hann jag inte med så himla mycket mer.

Onsdagen det var min lediga dag denna veckan, jag gjorde inte så otroligt mycket precis, tvättade kläder, städade lite här hemma, städade hos pappa, promenerade och avslutade kvällen med hotellet ihop med Linn, hade verkligen skit kul :D

Torsdagen var det upp tidigt som gällde, en sväng till Vara. Sedan åka hem och påvägen hem bestämde jag och Moa pizza dejt så, det fick det bli, efter det drog vi till hawaii hålan och badade vovvarna. Nu var det snart dags att åka och jobba 16.30-02 men innan detta hann vi hem till mamma och äta jordgubbar och glass, men sen fick jag bege mig mot jobbet!

Sådär det var väl min vecka lite kortfattat.
Nu har jag precis gått upp på min lediga helgdag, klockan 8.30 inte okej.. Men men skall åka till Billy snartså behövde komma upp i tid annars känns de som att hela dagen går åt att åka tåg.

Nu måste jag snabba mig lite!!
Puss Puss

En helt perfekt dag!!

Kategori:

Helt fantastik bra fredag! Vaknade vid 10.20, Linn hade smsat och frågat om jag ville med till stallet, ofc ville jag det. Så jag for upp ur sängen och slängde i mig lite mat innan Linn stod utanför och väntade, väl i stallet red vi först en tur där jag red repan och efter det hann vi även med en tur där jag fick rida min älsklings Sandor!!

Vid halv två var jag hemma, duscha, äta fixa för att dra vid kvart över två, in på ica köpa tåg kort och hämta paketet från gina, skynda till järnvägskioskrn för att hämta ut paket från hm och sen var jag äntligen färdig, lämna allt hos pappa och nu sitter jag på tåget mot Alingsås och mitt fantastiga jobb:)

Vi hörs kanske senare ikväll, skall försöka skärpa mig, bara så mycket annat som händer just nu, jobbar och när jag kommer hem har jag 100 saker att göra, men ikväll skall jag berätta både om min onsdag och torsdag!! Pussspusss!!

Tre dagar

Kategori:

Tre dagar av öppning, har gått jätte bra :), dock var det riktigt skönt att kunna bara ligga i sängen och vila imorse. Nu skall jag snart ut på promenad med mina hundar. Men först skall skatteverket få förklara för mig varför jag bara fick ut 900:- av mina resor till och från arbetet på 18600:- Skall bli mycket intressant att höra deras förklaring!!

PUSSSSSS

Jag vill att ditt hem blir där jag hänger min hatt..

Nu säger vi godnatt!!

Hemma

Nu är jag och älsklingen hemma igen, sitter ner gosade i soffan, dock tänkte jag lämna den snart. Duscha lite så man känner sig ren och fin när man skall vandra i säng. Först tänkte jag gå i säng tidigt men sen kom jag på att det är fan lördag, det är sista kvällen med min älskling. Så tänker sitta uppe i några timmar till och bara kramas.

Imorgon jobbar jag 8-17, härligt att sluta tidigt, inte lika härligt att gå upp JÄTTTTEEEE tidigt. Men nu blir det så tre dagar i rad och sen är jag tillbaka till en stäning. Men emellan där blir de party party på Hotellet med min älskade Linn<3

Mat:D

Vackraste älsklingens ansikte<3

Grilltime:)

Kategori:

Nu blir de grillat hos pappa:)

Sen skall jag hem och mysa en sista natt ihop med min älskling<3 för imorgon är det söndag, jag jobbar 8-17 och älskling skall åka hem:(

Tågstationen

Kategori:

Står på stationen och väntar på tåget:) längtar så till min semsester inte för att ha ledig men för att vi har MASSSSSOR, av kul inplanerat:) vi småstartar lite granna på dagen efter midsommar skall jag och älsklingen till liseberg och sen natten mellan lör-sön skall vi sova på hotell:) sedan första veckan på min semsester vecka 29 skall min familj åka till min morbror i Norge.. Sen kommer semestern fortlöpa med ett besök i danmark och ett besök på skara sommarland, till hösten funderar jag på att göra ett besök utomlands, med sol och bad och även ett besök till london:) ser verkligen fram emot denna sommaren:D

Men nu jobb i hela 6,5 timmar;P (skönt med kort pass faktiskt)

Tjabba Tjena Hallåå

Hur är läget med er?

Igår kom mina skattepengar, dock blev jag otroligt missnöjd för jag fick INGET för mina resor till och från jobbet, det störde mig sjukt mycket, men sen kollade mamma och hon fick inte heller något för resor till och från jobbet, så nu väntas de skrapt på papprena så jag får veta varför ingen av oss fick. Så skall vi överklaga detta för vi båda har ju lagt bensin och tågkort på våra jobb så jag tycker verkligen vi borde få ut för detta..

Igår kväll var en helt störd kväll på jobbet, det var kaos med stora bokstäver. Var så glad över att ha Johanna där så det rullade på inne i köket iaf. I driven rullade det på något enormt, vart åker folk på en helt vanlig fredag, eller kunde det vara skattepengarna som talade ??

Nu skall jag fixa mig och dra till jobbet och jobba 12-18(18.30), egentilgen 18.30 men skall se om jag kan komma ifrån vid 18 så jag hinner med 18.30 tåget=)

Puss Puss

Men jag fortsätter med dålig uppdatering ;)

Kategori:

Ja ändringarna blev inte många för uppdateringarna blev ju mest färre!!

Jag skall ge gärnet för att försöka inte göra samma misstag igen!!
Igår och idag har jag varit ledig från jobbet, det har varit riktigt skönt faktiskt :)
Men nu är det dags att gå tillbaka till verkligheten, min nästa lediga dag är Onsdag nästa vecka ;P men nu jobbar jag ju i princip bara dags pass så det är riktigt nice :D

Idag kom älsklingen hit och vi har slappat framför tven i nån timma nu.. Snart skall vi vandra till sängs:)
Upp klockan 5.30 imorgon för att ge mig ut på en morgon promenad!!

Nattiinattii, Puss och Kram!

Vad händer?

Kategori:

Gud vilken dålig uppdatering jag har just nu.. Vet inte riktigt vad som hänt. Får bara inte tummer ur.
Skall verkligen försöka bättra mig:)

I torsdags då, så gav jag allt och lite till, jisses vad jag låg i! Tvättade massor av kläder, diskade, gymmade och på kvällen blev det hundklubben! Agility stod på schemat, och mina hundar skötte sig toppen galoppen!!

Fredagen var det upp tidigt som gällde, gick upp klockan 6, åka till borås och lillebror skulle operera sista tanden. Denna gången var det lite jobbigare för lilleman än vad första gången var. Stackars lillebror, efter detta blev det en sväng på knalleland med lite roliga inköp:)

Två pärmar och en hålslagare, nu skall de bli ordning på sakerna!!

En glassmasking ;D, så som jag letat efter denna!!! Nu är den min<3

Bytte min vita som jag köpte i tisdags till denna istället, kommer köpa en vit framöver igen men ville ha stl s, och det fanns inte i den vita så köpte denna istället, lika nöjd med den och som sagt den är super skön så kommer bli en vit framöver också:)

När vi kom hem från Borås fick jag sova några timmar för att orka med att jobba hela natten. Så jag kom hem klockan 5 från jobbet detta innebar att jag hade sovit 1,5 timma på 23 timmar.. Lördagen sov jag rätt lite, inte alls bra så att säga så gårnatten var seg, men det gick bra, vi sålde på super så hamnade efter, kom inte därifrån förren 4.30 typ. Men men hem och krypa ner intill min älskling som överraskade mig med att komma till Herrljunga,, myspys<3
Idag var jag super duper trött när klockan ringde men det var bara att leva med detta och gå upp.. Idag orkar jag inte laga någon mat utan skall äta mat på max.

Ha en kanon söndag, så hoppas jag att min uppdatering blir lite bättre!!