madeleinespangberg

Min påskhelg

Kategori: Vardagen

Skärtorsdagen
Då var det praktik som vanligt, det är ju ingen speciell dag precis. Sen på kvällen blev det ett piloxing pass. 


Långfredagen
Då var det en heldag med Alex som gällde. Jag och Catarina tog bilen från Herrljunga och åkte till knalleland där hämtade vi upp Alex, Adrian och Wilmer. Sen åkte vi till Tosseryd, där står nämligen en söt liten ponny som Adrian rider. Patty hette denna lilla sötsak:) 
Sen på kvällen gick Billy till grannen, då passade jag och mamma på att ha myskväll framför en film. Jag fick även ett påskägg från mamma, så sött att man fortfarande blir lika glad över det där ägget. 



Påskafton
Då va de upp med tuppen som gällde. Åka till stugan och grilla lite hamburgare. Gå på påskäggsjakt och bara chilla livet i det underbara vädret:) 

Sen hem byta om, fixa till sig och sen vänta in Mikael och Johanna. För att sedan sätta sig i bilen och dra till Knalleland där min älskade Alex bor. Hon hade gjort tre rätters -efterrätt för den blev misslyckad så vi slängde den. Vi spelade roliga spel och bara hade de jätte roligt. Vid 12 bestämde sig Alex och några till för att dem skulle ut så jag körde dem till Borås och sen åkte jag, Billy och Johanna hem:) 


Påskdagen
Dags för veckans första gympass, på grund av att jag vart halvkrasslig. Blev ett bra pass för bröst och axlar:) 
Sen på kvällen blev det storgrillning på arvidsgårdsgatan. Gött folk, go mat och en sjukt trevlig kväll:) 


Annandagpåsk
Kände när jag vaknade igår att det inte var en bra dag. Ibland så är det bara så. Morgonpromenaden gick ok. Gymmet gick skit och humöret va verkligen i bott tills kvällen kom. Då gav jag och Shandy oss ut på joggingtur. Sjukt lätt gick de efter man kommit in i andra andningen efter ca 3km. Vi joggade hela vägen ut till hundklubben vilket blev 9,2km och när jag räknade ut genomsnitts taken så tog 1km 6,52min vilket är mycket bättre än senast då låg genomsnittet på en km på 7,20. Sen va de avslutning på hundklubben, Shandy min älskade fick stolt va visningshund, vilken hon gjorde as bra. Även på apporteringen, även om hon hämtade leksaken och sprang rakt förbi mig så HÄMTADE hon leksaken. Bara det är ett jääääävligt stort kliv för min hund som ej apporterar:D sen va de Moes tur, eller de va ju hans kurs. Även han gjorde allt med bravur<3 han skällde till och med. Dock med hjälp av Shandy men ändå, han skällde;D 




Det var min påsk det! Tack alla som medverkat och gjort den helt klockren❤️

Kommentarer


Kommentera inlägget här: