madeleinespangberg

Godmorgon världen

Kategori: Vardagen

Godmorgon på er alla därute? Har ni haft en bra vecka? Jag har verkligen haft en kaos vecka som jag tänkte berätta för er nu:) 

Söndag var alltså min sista anställningsdag på telia så på måndag morgon var det dags att åka till arbetsförmedlingen. Efter detta åkte jag hem och kämpade med att hitta en praktik plats. Jag fick nämligen även veta på måndagen att jag kommit in på en utbildnig. Där man går som lärling till butiksäljare:) sjukt förväntans full är jag!! Så onsdag och torsdag träffade jag några butikschefer och nu i helgern skall jag avgöra vilken känsla som kändes bäst:) Tisdagen då var jag och provjobbade på espresso house i skövde. En jätte mysig shopp med jätte mysiga anställda. Jag fick jobbet och är från och med i Maj anställd på 5-10h/v. Kommer även hoppa in extra i Alingsås och kanske Göteborg! 

Träningen i veckan har vart rätt lugn, trött som bara den i kroppen. Så blivit två styrkepass och tre gruppass och nu skall kroppen men framför allt knäna få vila fre, lör och sön, kanske måndag också inte bestämt detta än! 

Så igår då hade jag inget inplanerat och då heller inget gym. Så innan klockan va elva hade jag städat hela lägenheten, tvättat en del kläder, satt igång diskmaskinen och bytt gardiner i kök och sovrum!! Så skönt med nya fina gardiner:) på eftermiddagen begav jag mig hen till Billy och här däckade vi båda gott i soffan;) Skall snart kolla vidare på filmen vi somnade till;) 

Så nu har ni hört vad jag har hittat på hela veckan:) Nästa helg är det ladies night i herrljunga dit skall jag gå med min bästis och så har vi även försök få med oss Linn. För när vi tre går ut så når vi toppen av roligt:D 








Kommentarer

  • Christoffer säger:

    Hej! Fin blogg! :)

    Undrar om du skulle kunna hjälpa mig med en sak? det är nämligen så att jag skall ha en videointervju för telia. Och eftersom jag följt din blogg vet jag att du gjort den flera gånger med bra resultat. Så jag undrar om du skulle kunna säga frågorna som du fick så tt jag kan förbereda mig? Vore jättesnällt!

    Svar: Du kan mejla mig Christoffer så kan jag förklara lite mer vad intervjun handlade om:)
    madeleinespangberg

    2014-03-28 | 18:06:28

Kommentera inlägget här: