madeleinespangberg

Danmark

Kategori:

Onsdag-Fredag
 
Danmarks resan, den årliga eller vad man nu skall kalla det, vi har ju vart där några år i rad nu. Detta året var det jag, pappa, Åsa, Samuel och Billy som åkte dit. Vi tog med oss bilen och lite innan tio åkte vi på stena danica som skulle ta oss till Danmark och Fredrikshamn. Vi käkade brunch på fräjan, i form av frukostbuffe typ. Detta har vi bokat dem flesta åren, gott med en stadig frukost så man står sig en stund in på dagen. När vi anlände till Danmark tog vi en sväng in på fötex för att köpa handukar till pappa och Åsa. Efter detta begav vi oss till skagen och havet. Där doppade vi oss faktiskt! Det var väl kallt men inte alls så farligt, var många som badade. Sen solade vi väldigt länge, guuuud va skönt det var. Efter detta så gick vi även bort till mötet av Kattegatt och Skagerrak, det så kallade Grenen. Där går vågorna åt två håll och dem möts precis intill standen. Det var mycket strömt men vi gick ändå ut en liten bit. Riktigt fräckt att se detta :)
När vi tyckte att vi var klara vid skagen packade vi ihop våra saker och drog tillbaka till fredrikshamn, vi checkade in på badhotellet och sen tog vi oss en dusch innan vi begav oss ut och skulle finna något ställe att käka mat på. Det blev någon restaurang med en super god salladsbuffe och jätte god mat, när vi hade käkat upp tog vi oss en promenix innan vi gick till hotelletoch satte oss i lobbyn och spelade yatzy, detta var dag nr 1.. 
 
Dag nr 2 alltså Torsdag. 
Börjae vi med en gooood frukost och efter detta var det bada som stod på schemat. Dock var vi inte i så förbaskat länge innan vi kände oss klara för att ge oss ut och kolla lite affärer, hitta någon mindre måltid osv. Vi åkte även ut till palmstranden. Riktigt coolt. Har massa bilder på kameran som jag inte orkat tömma än. Jag frös under hela vistelsen på palmstaranden så jag ville mest bara därifrån, var verkligen super duper kallt. Så vi var riktigt glada att vi åkte till Skagen dagen så vi kom till Danmark så vi kunde sola och bada utan att frysa tårna av oss!När klockan närmade sig 17 så var det dags för mat igen. Idag blev det en mongolisk/china restaurang. Dem hade sjukt mycket mat att erbjuda. Friterat, ostekta saker, sushi och mycket annat. Riktigt mätta och runda blev vi efter besöket där. Även idag tog vi oss en promenix, nu upp till fötex för att inhandla lite cider och annat mumsigt. Efter våran kvällspromenad fick vi ta oss en kvällsdopp där vi lurade upp pappa i rutschkana, riktigt roligt var det. Även denna kvällen avslutades med yatzy i loppyn :)
 
Dag nr 3 Fredag. Hemresa. 
Även denna dagen började med en good frukost och efter detta checkade vi ut, tog oss ännu en tur upp till Fötex vi besökte även några andra affärer, tog oss en fika och sen begav vi oss ut till palmstarnden igen. Själva ideen var väl att vi skulle vara där ett tag sola och njuta av värmen. Men alla andra frös idag och jag hade tröja så vi beslöt oss för att ta bilen mot färjan istället. Det var även Stena Danica som skulle ta oss hem till Göteborg igen. Vi solade lite på däck, samuel spelade lite spel likså pappa, fast åt mig. Han spelade på en maskin där man kunde vinna lite olika elektronik prylar. Jävlar va nära han var. Men icke picke päron pöö.. Vi handlade lite saker i shoppen, jag fick köpt min dkny parfym som jag längtat så enormt efter. Men den är inte billig precis så har alltid dragit mig lite för att köpa den. Men nu är den MIN :)
 
 
Detta var danmarksresan. Nu skall jag ta och smaka lite på mitt tee. Gå ut med Shandy så hon får kissa och sen kommer nästa inlägg som är Kullinstrofen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: