madeleinespangberg

Godmorgon(varning för lååångt inlägg)

Kategori:

Heeeejj!!!
Hann inte skriva mellan hundkluben och Borås och när jag kom hem på kvällen var jag för trött för att starta datorn. 
Hur gick de på klubben igår då?
Jo det gick helt okej, vi hann bara med en övning tyvärr. Men vi var och kollade på stället där vi skall ha avslutning och det är även där vi skal träna nästa vecka. Avslutningen är nu flyttad till nästa lördag istället för nu på lördag :)
Övningen vi gjorde var iaf att jag och Alma låg utplacerade med våra hundar. Harry låg en bit bakom i sin koja och vaktade det som jag och Alma missade. Två figuranter skulle smyga sig på oss och ta sig förbi Harry. Självklart misslyckades detta totalt för figuranterna för hundarna upptäckte dem tidigt!! Goood Dog! Shandy var dock lite stressad, vet inte hur jag skall kunna lugna ner henne, skall försöka med myggmedel nästa gång och hoppas att det var pga dem som hon blev lite stressad!
 
När jag kom hem var de snabba puckar som gällde, duscha mig och hunden, byta kläder, sminka mig, fixa håret osv. När jag var klar åkte vi mot Borås:) Meningen där var ju att köpa något till min älskling, som vanligt sa jag att jag skulle handla BILLIGT och lite för att pengarna skall räcka denna månaden.. Sagt och gjort, NAAAT, handlade och handlade och handlade. Hahha men guuud vilka roliga presenter jag fick ihop :D
Det som köptes inne på hm vet han redan om, då han fick vara med och prova för att det skulle bli perfekt. Sen det som köptes nere på eko vilket var MASSA saker. Har han inte en aning om vad. KUL KUL :)
Vi åt även shopping buffen på thaisilk inne i stan. Mycket god var den, jag kunde äta hur många kycklingspett i jordnötsås som jag ville :D
 
Fick ett sms när jag var i Borås, blev så sjukt sur över det så jag kunde explodera, eller nee egentligen blev jag inte sur, skrattade mest åt det. Dock är det trist att när man genom gått så mycket ihop. Två vänner som lämnat jorden och ändå kan inte motparten börja tänka längre än näsan räcker. Trodde faktiskt man växte ifrån sådant men jag hade verkligen fel, trodde verkligen att sådana symtom skulle försvinna. Antingen att man växe ifrån det eller att man börja tänka annorlunda eftersom man vet hur fort ett liv kan förändras från levande till död. Men jag orkar inte med massa drama, så jag väljer att hålla mig på en stadig nivå ifrån det. Tror att det är för mycket drama som gjort att jag inte kan sova under nätterna och som även leder till förkyldningar som sen ledde till sjukskivning. Man skall tänka mer egoistiskt och backa undan från sånt som får än att må dåligt. 
 
Men det ena leder till någon annat. Denna personen var ju faktiskt en andlening till att jag ville bo kvar i Herrljunga. Nu när detta hänt känner jag att jag vet inte längre vad jag vill, kanske är flytta ett jävligt bra allternativ. Flytta ihop med min älskling och skapa oss ett gemensamt liv i Mölndal, bort från allt skit snack alla falska vänner och allt bara bort. Då kommer ju ifs alltid tanken på Johanna tillbaka, min bästa vän ever. Hur skall vi nu kunna ses när jag bor så sjukt mycket längre bort. Men jag tror att riktigt vänskap håller trots alla mils avstånd. Ja det är mycket tankar som snurrar i mitt lilla huvud. Snurrsnurr, göra några piruetter så blir allt mycket snurrigare. Flyttar jag kan jag även börja dansa igen, hur kul hade inte det vart på en skala 1-10? :D
 
Ne nu är det slut funderat, snart en morgonpromenad kanske, har ont i mina höfter så är sjukt osugen på morgonpromenad men kan ju alltid ta en promenad i eftermiddag när Billy gymmar. Får se kanske blir både och. Idag skall vi iaf till Mölndal bara för en kort visit. Åker till Gråbo imorgon och grillar med släkten, för att sen åka vidare till Herrljunga imorgon kväll, för att jag skall kunna åka till hundklubben på söndag :)
 
Sen är det bara en veckas semester kvar. Semestern har gått på tok för fort tycker jag :( Men det är ju inget att lipa över nu har ju fortfarande en vecka kvar :D Igår köpte jag ett par nya easytone, kände verkligen att de behövdes, skall även köpa ett par easytone till jobbet. Så kan man träna rumpan samtidigt som man jobbar :D
 
 
Lite kul imorse hittade jag min kattunge sovandes på servetterna, denna kisse kan man verkligen hitta överallt och han sover alltid som en stock. Underbara lilla Texas<3
 
 
Nu skall jag dricka min underbara kopp tee med vaniljsmak!
 
Puss och Kram på er alla godingar som orkade läsa allt ända till slutet ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: