madeleinespangberg

Tankar

Kategori:

Man skall aldrig tänka och fundera, livet blir bara knas då. Man mår inte bra av alla tankar. 
Det som snurrar i mitt huvud just nu är mycket med flytten till Mölndal, skall jag flytta skall jag inte flytta?
Om jag flyttar kommer jag få det trivsamt här? Kommer de kännas som mitt. Kan vi få ordning på allt med möbler och sånt. Kommer ju aldrig i hela mitt liv bo i en lägenhet med fem olika färger på möblerna. Vet att jag låter töntig men det är något som stör mig så in i helvete. Billy stör sig på sakar som är snea jag stör mig på möbler i olika färger. Mycket snyggare med saker i samma färg. Eller max två färger.
 
Men mina tankar har iaf nått sitt mål. Om man målar alla Billys möbler till vita och svarta. Inte stark vit utan sånn så det ser lite gammalt ut. Då kan man lätt ställa in mina svarta möbler i samma rum utan att de ser förjävligt ut. Billys möbler går i tre olika träfärger men jag är väldit enkel och vill ha svart eller vitt.I min nuvarande lägenhet har jag svart i stora rummet och vitt i hallen. Mitt köksbord är nån ful ljus träfärg men skall jag bo kvar skall även det bli vitt. Men skall jag inte bo kvar skall de kastas och då är det inte någon ide att måla de.
Då kommer nästa tanke. Hur möblerar man och vilka möbler blir vilken färg?
 Tänkte soffbord och tvbänk kan bli vita. Matsalsbord kan bli svart för då kan man ställa mina två byår i samma rum som matsalsbordet. Sen kommer man till hallen, skall man satsa på en garderob eller skall man ställa min otroligt snygga hallmödel där eller både och? 
Tv rummet då, skulle man få plats med en garderob och ett skrivbord för Billys dator. Håller med Billy om att det vore skitsmidigt att ha datorn uppställd. 
 
Jag kan nog fundera mig gul och grön på detta. Dags att ta fram tumstock och ikeas hemsida och börja mäta!! 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: