madeleinespangberg

Träningen i mitt liv!

Kategori:

Såhär kommer alltså min träning se ut kommande veckor. 
 
Cardio *4
Detta i form av promenader. Kommer gå två olika promenader på ca en timma st. Den ena kommer alltid avslutas med att jogga upp för harabergsbacken 1-3 gånger, beroende på hur min kondition bestämmer. Detta är för att få upp pulsen lite. 
 
Hemma träning *2
Efter promenaderna som innehåller jogging kommer jag även fortsätta hemma med ett litet svettigt pass. Träningspasset hemma kommer bestå av lite mage(belyft, situps) och rumpa(knäböj). Sen kommer jag även avsluta med att stecha. 
 
Gymmet *3
På gymmet kommer jag alltid starta med lite Cardio, jag vet att många säger att man förbränner mer efter. Men jag trivs med att börja med det så man är varm i musklerna innan man börjar träna dem. Motsvaret då blir ofta men kör lite innan och lite mer efter. Nej som jag sa trivs jag med att svettas innan så man är varm i kroppen och sen kan ta ut musklerna till 100%. Gör jag det och kör cardion efter så kommer jag inte vilja köra ut musklerna 100% för att då kanske inte orka cardion. Så såhär gör jag för det trivs jag med. Jag kommer börja med att köra ett pass rygg och mage. Nästa pass kommer bli rumpa och armar. Kanske även kommer lägga in lite andra muskelgrupper senare men börjar med detta. Tredje gången kommer det bara bli cardio. Och det är på tredje passet som jag sernare kommer lägga till andra muskelgrupper. 
 
Efter varje gympass kommer jag avsluta med stecha. Strecha är väldigt viktigt för mig nu eftersom jag blivit extremt ovig. Känner mig inte hemma med att vara ovig så jag skall satsta på min vikhet som jag hade när jag dansa. Så det blir stecha, strecha strecha. För vig skall jag bli igen. 
 
Sådär nu har ni fått se mina tärningsplaner. Eftersom jag har enormt svårt för att komma iväg till gym och sånt kommer jag alltid efter två gympass belöna mig själv med en solning :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: