madeleinespangberg

Enorm tysthet.

Kategori:

Sitter i min tysthet med ett ljus tänt och dricker te.. Idag är det sex månader sedan det var den 7 Augusti. Sex månader sedan som jag slutade jobba klockan 5 på morgonen åkte till vandrarhemmet och sov mellan 6-8, mitt tåg gick typ 10 eller nått från Malmö, var överlycklig för att få åka hem, hade saknat min familj mina hundar och jag hade verkligen längtat bort från den där stora jobbiga staden, med konstiga bussar osv. När jag satte mig på tåget smsade jag Vicky och frågade om vi skulle ta en fika på kvällen. När jag ca tio min senare får ett samtal. Ett samtal jag inte ville ha, verkligen ALDRIG någonsin. Haft ett liknande förrut, även då var jag långt borta från mitt hem och mammas varma famn. Det var Vicky som ringde, hon bara skrek och gapa tog ca 10min innan jag fattade vad hon sa, och när jag lyckades fatta så ville jag verkligen inte att de skulle vara sant. Tårarna bara rann och rann, fy fan Robin, ända sen dess har jag tänkt på dig varje kväll när jag går ut med hundarna står jag och tittar upp mot himlen och hoppas du ser mig. Saknar dig något enormt, saknaden försvinner aldrig, så mycket jag vill prata med dig om. Du var min bästa vän i flera år, tyvärr gled vi isär varran på senare år men det förändrar inte dem fyra åren vi höll tätt ihop. Massa bullfik och annat mys, pluggande som aldrig slutande som det skulle. Kommer aldrig glömma mina år med dig. Jag älskar dig och kommer alltid älska dig min vackra underbara vän<3

Dags att sluta snörvla och berätta om min dag i övrigt. Jobbade 11.45-19.45, hade lika kul som vanligt :) När jag kom hem tog jag mig en rejäl promenix med Cordy och Shandy medans Ricoh låg kvar hemma i min lägenhet. Var riktigt skönt att röra på benen. När jag kom in igen förberädde jag min pappas födelsedagspresenter. Han fyller år imorgon min underbara pappa<3

Nu skall jag kika på lite hemsidor innan jag lägger mig i sängen och somnar sött. Upp vid 7.30 imorgon, jobb 10-16 :)

Puss och Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: