madeleinespangberg

Skitdag,skitbesked=Skit

Kategori:

Ja detta är en dag, en dag som jag inte ville uppleva, visste att den en dag skulle komma, men vill inte. Nu är den här, den har fört med sig sorg och massor av tårar.

Imorse ringde mamma mig vid 9, sa att vi skulle åka om en timma. Vi åkte och hamnade i vara på veterinär stationen i ett behandlingsrum med Erik som veterinär. Erik är bäst men denna gången fick han ge oss trista besked. Ladys njure håller på att rasa totalt. Så hon har inte lång tid kvar. Han sa att vi borde ta slut på hennes lidande innan det blev värre. Orden ekar i mitt huvud om och om igen. Lilla Lady, hon har funnits i mitt liv i så många jävla år. Fy fan, varför skaffa djur?, man mår ju bara så jävla skit sen. Erik gav henne en stor dos kortison detta skulle göra att hon över helgen kommer må jätte bra, äta och verkligen njuta av livet. Den sista delen av hennes långa liv.

Vi började med att idag åka till orraholmen släppa dem stora och lilla Lady med och hon fick bara gå och strosa, lukta och må förjävla bra. Såhär skall vi hålla på hela helgen ut, varje dag skall ägnas åt Lady... Tårarna tar inte slut, kommer sakna henne så enormt mycket. Vill inte ha det såhär men nu får man bara försöka se det på ett bra sätt. Hon har levt många fina år och nu får äntligen Blomman sno sin lilla Lady som hon alltid sa att hon skulle göra.

Dagen har iaf spenderats med mamma, samuel och Johanna, självklart hundarna!! Vi har ätit gott fikat och bara funnit för varandra. Nu har jag precis betalat masssssoooor av räkningar ;P, alltid lika trist, men lika bra att ha skiten gjord:P
Nu skall jag snart krypa i sängen och mysa ner mig intill de tre underbara <3
Puss och Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: