madeleinespangberg

Fredag!

Kategori:

Hejsan alla gullifjun!

Tänkte ge er en bättre förklaring angående händelsen med Ricoh igår.
Han och Shandy sprang och lekte, och Shandy springer in i en hemma tillverkad gunga, ett rep ner från ett träd sen en pinne som man kan gunga på. Efter henne kommer Ricoh i hög fart och får den gungande gungan rätt i huvuet. Han lägger sig ner en stund och typ bara vinglar. Jag lyfter upp han försiktigt och sätter ner han på marken för att se så han inte brutit något ben, allt ser okey ut och han får komma upp i min famn, han skakar, jag får för mig att han behöver vatten, skall sätta ner han och få ett nytt grepp så Johanna kan ta han meddans jag hämtar vatten. Då går han in i ett chock tillstånd och bara står och skakar. Hur hemskt som helst. Jag tar upp han och trycker han hårt mot min kropp samtidigt som jag pratar lugnande med han. Johanna hittar vatten och han börjar efter en stund dricka lite och gå omkring. Det dröjer inte lång tid förren han är på fötter igen. Men hans ögon är fortfarande otrolig dimmiga så vi beslutar att vi skall in till veterinären ändå. Erik kollar hans nacke och hans ögon men han verkar okej. Så nu efter 4 timmar från Ricoh äntligen sova, han som brukar somna med en gång efter långpromenader. Men som tur var gick allt bra, tack och lov..

Idag är det Fredag och det är min lediga helg och jag skall åka till min älskling!!

Hörs senare!!

image description

PUSS OCH KRAM

Kommentarer


Kommentera inlägget här: