madeleinespangberg

Agilityn

Kategori:

Igår var det agility, var endast Shandy som kördes. 

Samuel besluta sig för att gå med Eva på promenad, så han tog med sig Nona, Ricoh och Cordy och vandra iväg. I lite över en timma var dem borta och Samuel somnade bums på min soffa när han kom hem till min lägenhet. 
 
Shandy då. 
Lydnaden/uppvärmningen misskötte hon sig rejält. Hatar när hon inte lyssnar på mig för jag vet att hon kan bättre. Så under slalom mellan hundarna rök hon ihop med en annan.. Var verkligen inte så att Shandy bara fick för sig att hugga för så gör inte min hund. Utan detta var en hund hon inte går ihop med för fem öre. Så jaja gick som de gick. Jag blev irriterad för min hund skall gå lydnad med mig och skita i allt annat. Hon fick sitta i bilen ett tag tills jag kunde med att titta på henne utan att koka av ilska. Sen körde vi, väldigt strikt och väldigt försiktigt första banan då hon inte skulle få´ha "kul" med en gång. Men andra banan gav vi gärnet och det gick sjukt bra.. Trist att de börja som de börja men hon är verkligen en duktigt hund så jag är mycket nöjd med hennes avslut iaf :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: