madeleinespangberg

Insperation

Kategori:

Ojojoj här va de ont om inlägg.... Konstigt.. Nu skall ni få höra om min dag..
 

Gick upp vid sju, hoppa in i duschen, åt lite mat och sen gick jag ut min morgonkiss med hundarna. 10 minuter runt kvarteret. Sen kom jag hem och då var det dags att åka mot Borås. Där skulle David få knöckla till min rygg, skönt!! Han komentarer var väldigt intressanta. Han sa till mig att jag var mycket mer vältränad nu än då, då för 2 år sedan.. WHHAAAT???? För två år sedan dansade jag fem dagar i veckan monst fyra timmer om dagen, så fort jag kunde så gymmade jag eller simmade, joggade eller gick. Satt aldrig still. Nu går jag runt 1-2 timmar per dag endast och jag är mer vältränad. Efter lite funderande har jag kommit på vad han nog menande. När man dansar så drar man extremt mycket allt skall vara stort. Man skall vara mjuk, jag var EXTREMT mjuk förr, vig som bara den. Troligtvis för att jag var så mjuk så hade mina muskler svårt att ta sig för när jag tränande så blev allt bara fel.. Gör om gör rätt. Denna gången skall jag inte dansa förren min kropp är stark och redo att ta smällarna som det faktiskt gett min kropp. Men jag har insperation, hittat en låt som bränner i hjärtat och jag vill inget annat att ställa mig och göra en koreografi till den, så imorgon kanske jag börjar.. Men det skall vara med små fina och kontrollerade rörelser:)
 
Över till resten av dagen..  Kommer hem lite efter elva, ut med alla vovvarna och åka lite efter tolv igen. Nu skulle vi träffa läkaren i Alingsås. Vilket var mycket bra gjort av mig, annars hade jag fortfarande stått här utan svar utan att veta varför i helvete mina fingrar inte blir bättre. Jo såhär låg det till.. Min sena har ju varit av, och då har man sytt ihop den och sen sytt ihop hunden utanpå. Men nu har ärrbildnanden av styngnen på senan växt fast i handen och samtidigt tagit med sig senan till ringfingret... Så nu skall jag först vänta på ett samtal från min läkare. Troligen kommer vi vänta någon vecka och se om ärrbildnanden lossnar av sig själv, gör den inte det får jag välja mellan att gå som jag har det, eller öppna upp och se om man kan fixa det. Finns inga självklarheter att de går att fixa, utan det kanske blir samma sak igen... Vad vill man göra?? Genomgår jag operationen är jag tillbaka på samma ruta som den 6/9, det kanske går att lösa men inget är säkert.. Orkar jag med gips en gång till?? Mycket att ta in.. Mycket att fundera på.. 
 
Hundklubben fick avsluta kvällen.. Resulterar i en helt slut hund som är sjukt nöjd med livet<3 Vi körde lydnad, gick toppen som vanligt på lydnaden. Vi fick även lära oss ett nytt kommando, för lite rolighetens skull. Igenom, det innebär att hunden sitter framför dig, du är vänd mot hunden med benen särade på. Hunden skall gå mellan dina ben komma fram på högersidan och gå framför dig och avsluta med att sitta på vänster sida. Haahha Shandy tyckte de var skit kul. Nu skall jag snart krypa in i mitt varma täcke. 
 
Blev ett långt inlägg idag, kanske jag mist min skrivtorka nu :D
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: