madeleinespangberg

Motivation

Kategori:

Har ni svårt att hitta den!
 

Ni är inte ensamma, alla har vi svackor även jag. Jag tänkte dela med mig av vad jag tror. Ta en bild på hur ni ser ut. Gillar ni det ni ser? Gör ni det inte kommer ni hitta stoor motivation där. Sen ta gärna bilder under eran vikt nedgång, så kan ni jämföra vad ni har gjort. Tänk på att en bild sägermer än tusen ord. Jag tror de är viktigt att ni tillåter er att falla, och äta vad ni vill. Men första månaden bör ni ta de lugnt annars är de lätt att falla tillbaka i gamla vanor. Jag har nu gått över till att ha en dag i veckan, lördagar:) jag har hållt på i åtta veckor. Se varje motgång som en lärdom. Haft en uppgång, då gick jag upp rätt mycket på en vecka, nämligen 1,1kg men veckan efter gick jag även ner 1kg.. Så nu är jag tillbaka på samma vikt som för 3 veckor sedan.. Skulle egentligen fotat nu men det kom,er inte ske då jag gått upp 0,1kg sen förra fotograferingen.  Men det gäller att inte tappa modet. Kommande vecka skall jag ge gärnet för att minska 0,5, eller mer! Håll tummar och tår.. Jag tror även de är viktigt att ni pratar med någon som förstår er, kanske till och med någon som har samma eller liknande mål:)) gör ni dessa tre små saker. Ta bilder, ger er själva "äta vad ni ill dagar" och vänner som stöttar er! Då kommer ni fixa detta exemplariskt:)) 
 
Jag använder fyra appar för att gå ner i vikt, shapeup, runkeeper, trängisdagbok och viktkoll. Shapeup räknar jag mina kalorier som jag stoppar i mig i. Runkeeper berättar hur mycket jag förbränner under mina promenader. Det som runkeeper berättar lägger jag själv in träningsdagboken här lägger jag även in all annan träning. På kvällen lägger jag in träningsdagbokens resultat i shapeup. Varför jag lägger in de på kvällen är för att inte lura mig själv, så jag inte äter mer än vad jag får.. I appen shapeup kan man välja hur mycket man vill gå ner i veckan, jag har valt 0,5kg i veckan, då får jag äta 1443kcal per dag.. Så det var lite om hur jag gör, min nuvarande vikt är 59,7kg och min målvikt är 50kg.. Det är 9,7kg ner, målet är att nå detta på ca 20 veckor. Vid jul vill jag alltså väga ca 54,5kg! 
 
Så ut och rör på er och glöm inte att svett är fett som gråter, har ni svårt att svettas under ex en promenad? Klä er varmt så blir de lättare!! 
 
 
Tyra Sjöstedt, min största förebild av alla.
Ni kan följa henne på tyra.se eller darios.se!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: