madeleinespangberg

Utvärdering

Kategori:

Shanys utvärdering efter dagens Agilityträning. 
Bana ett. 
En rätt smidig bana, lätt att fjärrstyra om man hade en hund som fatta det. 
Jag försökte iaf flera gånger men vi får träna lite mer på det. 
Banan började med ett hopp sen ett staket på fyra hinder, hon satte tre helt klockrent:) fjärde blev lite orolig. Sen fortsatte vi genom en tunnel tillbaka över ett av staket hinderna, vidare till lång hopp, däcket, slalom där försöke jag köra vänster idag, en bytte till höger. Nu var en stor chans att fjärrstyra. Över sista hindret i staketet, genom tunnel, över ett hinder i staketet. Men hon tyckte det var svårt så fick finnas med henne istället :)
Efter hoppet var de långhopp, snabb högersväng upp på bordet över första hindret i staketet och sen ut. 
 
Shandy gjorde de bra några få gånger. Men hon krångla endel idag:/
 
Andra banan. 
Började med två hopp i en väldigt svår linje. Eftersom jag vill tjäna på starten så ställde jag mig bakom båda. Men fick flytta mig en meter år sidan mellan hindrena för att Shandy skulle ta de rätt!
Efter de kom långhopp, säcken, in i boxen, hopp, fram hopp, och samma visa en gång till, vidare mot vippen, balansen och sen in i boxen igen. Hopp, väsnter hopp, samma visa en gång till. Gick sjukt bra i andra boxen, fick in en riktigt bra riktning, som hon satte klockrent, vippen och sen uthopp.. 
Andra banan skötte hon sig jätte bra på, testade många olika saker för att få in en bra rytm. 
 
Ricohs utvärdering efter dagens Agilitytränging.
Han körde bana ett 1,5+0,5 gånger.. 
 Först 1,5 med lillebror, men det var blött och jobbigt tyckte lille råttan. 
 
Se körde jag en gång, men vi blev avbrutna av en hund som tänkte attakera lilleplutt. 
Shandy kom till undstättning och satte hunden på plats. 
På tiden då den ALLTID skall attakera och dumma sig, så jävla uttröttande!!!
 
När vi kom hem var vi leriga från topp till tåå,, dusch för oss alla tre. 
Sen mys i soffan framför tven.. 
Nu soova!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: