madeleinespangberg

Lydnad/rapport

Kategori:

Idag var det Shandys tur att jobba..
 

Men med tanke på allt som hänt var jag otroligt nerstämd och trost att hon gjorde allt som jag bad henne om så var jag ändå inte nöjd. Hon uppförde sig kanon trots att hon hade en mamma som var sjukt nerstämd. Var väl inte i slutet som jag insåg hur jävla grym hon är så då fick hon iaf massor av berömm. 
 
Övningar idag: Rapporten bestod som vanligt av att hunden skall ta sig från punkt a-b b-c osv. Men Shandy blir riktigt stressad av detta. Måste komma på ett sätt så hon funkar bra:) funderar på om Samuel skall få ta hand om henne meddans jag går iväg. Han har bra hand om henne och hon trivs ihop med honom. Det tål att funderas över. 
 
Lydnaden, fick vi kämpa, vi har inte tränat lydnand på länge och det blir lätt att man glömmer av delar att träna på. Men nu när jag är hemma skall vi träna stenhårt för att lyckas. De jag framför allt vill träna på är ställande, platsläggande och sittande under inkallning. Sen vill jag även kunna styra henne när jag står bakom eller framför, detta i så lätta kommandon som sitt,plats och stå. Träna träna så hoppas jag vi kommer fixa detta ihop. Hon är ju ändå sjukt smart min älskade bebis<3
Kan inte få nog av denna fina bild på Shandy<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: