madeleinespangberg

Armar/Bröst passet

Kategori:

Idag körde jag armar och bröst. Delade upp det lite annorlunda mot vad jag brukar, men tänkte förklara hur det brukar se ut. Alla dessa övningar blir nog lättast om ni googlar fram. 
 
Jag bröjar med tricepspress med trissan högt och bicepscurl i kabel. Dessa kör jag 10 gånger i tre sett, med vila emellan så klart. Mycket vila, det är bra :) Sen går jag in och joggar i 3 minuter innan det är dags för nästa två övningar. Nu kör jag tricepspress med trissan lågt och overhead curl, även dessa kör jag 10 gånger i tre sett. Sen är det tillbaka till bandet och jogga 3 minuter. Efter detta är halva passet kört, nu är det dags för, bicepscurl och skrivstångscurl, fortsätter med att köra 10 gånger i tre sett. Tillbaka till bandet joggar 3 min, så är det bara två övningar kvar, nu fokuserar vi på bröst, bänkpress med hantel och bröst i kabel, även dessa 10 gånger i tre set. Många tycker det är för få bröst övningar, men kan säga att det räcker gott och väl för träningsvärken är enrom dagen efter. Nu avslutar jag passet antingen med en joggingtur på bandet och sen en strech. Eller så strechar jag endast :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: