madeleinespangberg

Bevakning

Kategori:

Igår var det bevakning som stod på schemat på hundklubben. Då gjorde vi något som jag redan visste att det var skitkul men det tyckte även min lillebror, nämligen vi skulle krypa. Krypa med våra hundar bakom en stenmur utan att bli sedda. Det är extremt krävande för både männsika och hund, Shandy blev helt sjukt trött. Efter halva vägen la hon sig på sidan och bara andades ut. Men både Shandy och Nona gjorde denna övningen jätte bra, Samuel hade ju lite förtur eftersom han hade med sig en såpass liten hund, lite skillnad på min stora luns och Samuels lilla tandpetare. Men men han är värd henne ;D
 
Andra övningen var att vi skulle gå längs en väg och på vägen någonstans hade en männsika gått rätt över vägen och hunden skulle visa var. Shandy var först ut, hon visade verkligen vart det var någonstans och när inte Kristian ville komma hem fick Shandy söka upp honom. Nu skällde hon till och med när hon kom fram, duktig vovve som gör det hon hatar trots att jag ber henne om det. Men det är som vi säger hon går med på att göra de några enstaka gånger men inte gå kurs :) När Nona skulle köra gick jag och Shandy bakom, innan så har Samuel nämligen haft lite svårt att se när Nona markerar, därför går jag med bakom och ser hur det går för henne, så att jag kan meddela Samuel när hon markerar. Men igår gick det inte att missa, jävlar vilken markering hon gjorde. Det var vinkel 90 grader för henne. TOPPEN!!!! Undra om han skall få gå personspår med henne i sommar? Tror hon hade gillat det, hon är väldigt arbetsam om man jämför med Ricoh, som är en hund som bara gillar att vara med och jobba när han känner för det. Vilket kanske inte matte är lika nöjd över men, träna, träna, träna!!!
 
Nu skall jag snart iväg till klubben, idag är det valpkurs och jag går som instruktör assistent. Som jag sa förrut så blir det nog prova på agility idag så detta ser jag fram emot massor :) Efter hundklubben blir det troligen en tur till gymmet till. Nu endast förbränning, gäller att ge gärnet nu inför sommaren och med min nya energi kan nog detta gå vägen :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: