madeleinespangberg

Hundklubben!!

Kategori:

Igår stod eftersök/blodspår samt lite agility på schemat. När vi anlände till klubben var det bara raka vägen upp i skogen. Vi fick välja spår, första spåret som dem presentera, var mycket svårt, det var hinder efter hinder. Jag har ju gått svåra spår förr så kände att någon annan kunde få de men när ingen annan tog tag så gjorde jag de. 
 
Det var ett svårt spår, efter redan tre meter satt lina  brutalt fast. Blev sjukt irriterad och Shandy stördes till max av detta. Så ett,två,tre hon fick köra lös. Ner för en backe full av snår, under ett träd, över en väg, in i första myren, över nästa träd, in i nästa myr, över nästa snår, över sista myren och det absolut svåraste var över. Nu händer de som inte får hända, inne i skogen hör jag högt människoprat helt plötsligt kommer tio cyklister cyklande genom skogen, ALLA hade reflexväst. Shandy hatar cyklister och hatar reflexvästar. Så hon tappade endel fokus:/ men hon fortsatte kämpa och hade vi fått hålla på i ett tag till så hade de säkert löst sig men Eva hjälpte oss och då var vi endast tio meter från slutet:) Så jag är nöjd och tar gärna den svårighetsgraden någon mer gång!! 
 
Agilityn då, eftersom lilla  var trött ville jag inte köra för mycket så vi körde ett varv där vi hjälpte Nona och sen två egna varv. Shandy gjorde de klockrent, hon är verkligen jätte duktig på agility:) stolt över min tös<3
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: