madeleinespangberg

Svar från instagram

Kategori:

Det var en tjej som imorse kommenterade en av mina bilder på instagram, istället för att ge henne ett mil långt inlägg på instagram ger ja henne ett svar på bloggen. 
 
Kommentaren löd: 
Fan va duktig du är som tränar och går ner i vikt! Jag vill också börja med det, men det känns som att varje gång jag börjar så blir det aldrig något seriöst av det.. Hur började du och hur orkade du fortsätta?
 
Svar:
Jag förstår verkligen ditt problem, stått där också, på mångad är det dags på mångad då börjar jag. Så tänkte jag jämt typ. Men det gick aldrig som jag ville och jag gav gång på gång upp. Jag tror att det var för det första så måste man lära sig att älska sin själ och lita på sig själv till 100%. Sen måste man skynda långsamt, varje gång som jag försök innan så har jag alltid beslutat att göra allt, och så tröttnade man.
 
Min resa började Augusti 2012, då började jag med att ta bilder på mig själv i underkläder i spegeln, det var då det slog mig. Jag kan inte se ut såhär längre, jag måste göra något åt saken och denna gången skall de gå vägen. Så min plan var nu att börja försiktigt och öka allt eftersom. Mitt första mål var att gå en morgonpromenad innan frukost varje vardag i en timma. Detta resulterade i flera kilon i nergång. Självklart åt jag inte pizza och sånn skit något mer på veckan. Utan jag höll mig till god mat och onyttigheter på helgerna. När jag hade gått i några månader så la jag även till en kvällspromand på 30 minuter mån-tors. I mitten av november hade jag alltså endast promenerat och nu var jag redo för nya äventyr, då började jag gå till gymmet tre dagar i veckan. När man väl fått sug på det efter några månader till så ville man bara dit ännu mera nu går jag 4-6 gånger i veckan, går fortfarande alltid en morgonpromenad på 1-1,5 timma och ibland lägger jag till en kvällspromenad. 
 
Så mina tips är, skynda långsamt, ta bilder, ta mått, leta motivation och varje gång du försöker hitta på en anledning att inte träna så skall du försöka se anledningarna till att träna istället!!
 
Hoppas de hjälpte lite, lycka till :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: