madeleinespangberg

Ändring

Kategori:

Hej på er alla underbara!
 
Kan bara be om ursäkt för att jag inte hållit er uppdaterade om mitt liv det senaste. Inte lätt att hålla sig positiv när man inte mår bra alls. Men jag har bestämt mig för att ni skall få vara delaktika i min väg till att bli frisk. Vad lider jag av? Jag är nere i en väldigt jobbigt deprisson, jag är väldigt känslig och tycker det mesta är väldigt jobbigt. Jag har svårt att genomföra planerade saker och inte ens gymmet är lockande att dra till. Gymmet som jag älskade mest av allt innan, när jag väl är där är det jätte skönt men tycker de är svårt att dra dit. Men jag vill verkligen bli frisk och jag skall bli det om det så skall ta lång tid så skall jag bli frisk. Jag skall se glädjen över att gå upp ur sängen igen. Jag kan jag vill!! 
 
Jag har fått order om att göra det jag mår bra av och så skall de också förbli. Jag kommer ha väldigt välplanerade veckor som till en början endast kommer innehålla träning, promenader och annat som jag tycker är roligt. Jag har skrivit ett schema för kommande vecka och det är första veckan på väldigt länge som jag försöker mig på detta. Så klarar jag detta känner jag mig enormt duktig. 
 
Imorgon skall jag och Johanna åka en tur till Göteborg, ta en fika och bara mysa lite. Det tycker jag om och då är det bra att göra det. Sen på kvällen skall jag och pappa åka till vara och handla mat. Jag skall fylla upp kyl och frys så jag klarar mig fram till julafton. Kommer endast köpa färskvaror efter detta, mjölk, kvarg och grönsaker. 
 
Hur har min helg varit då?
 
Jo jag stannade ju hemma från Mölndal då Shandy varit lite halv dan i sin ena tass. Tur var väl det för i Fredags efter middags tid fick Ricoh sitt andra EP anfall. Det betyder alltså att han kommer fortsätta få anfall, de första anfallet skedde förra veckan natten mellan mån-tis. Så det var raka vägen in till Alingsås som gällde i Fredags då Anna redan hade hunnit stänga. Där tog dem massor av prover, gjorde en Nevro undersökning samt skrev ut medicin. Så nu går han på tabletter morgon och kväll och när han får anfall skall han ha en supp i rumpan. Detta minskar anfallet och gör att det inte blir långdraget. Tyvärr är de så att om anfallen varar mer än 10min kommer han få hjärskador så detta är en mycket viktigt tablett. Så där Ricoh är skall de alltid finnas en tablett samt en sax, då förpackningen inte va så lätt att få upp. Jag har en sup och en sax liggade i min plånbok till och med. Detta är mycket jobbigt men jag måste verkligen försöka vara så normal som möjligt för Ricoh måste få ett så normalt liv som möjligt. 
 
Om man över går till det roliga med helgen så har det verkligen varit en familje helg. Fredag kväll var de mat och fredagsmys hos mamma. Likdant på lördagen, då åt vi ett mini julbord sen såg vi på film där alla däckade. HAHA lyckat gjort av oss. Idag har vi också haft lite mys men nu hemma hos mig. Samuel och mamma kom hit och Samuel gjorde spagettie och köttfärsås, så grym min lillebror är på att laga mat. Fan va gott det var. Nu sitter jag nermyst i soffan, massor av tända ljus och myser med julmust och pepparkakor ihop med mina fina hundar. 
 
Idag har jag beställt de sista julklapparna och nu är jag äntligen snart klar. Nu är det bara de sista som skall köpas för att komplettera lite saker här hemma. Men de är saker som får köpas dagen innan!! Men det var allt för mig och nu skall ni få följa min väg till ett friskare liv, vilket innebär att jag faktiskt kan gå in och skriva här trots att en dag är kaos i mitt lilla huvud! 
 
Puss och Kram 
 
 
 

 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: