madeleinespangberg

Förutsättningar

Kategori:

Inatt när jag inte kunde sova så tänkte jag enormt mycket. Vad skall man annars göra när klockan är tre på natten? 
 
Jag funderade iaf på jämförelser. Hur ofta i livet jämför man sig med någon annan? Jag har gjort de så sjukt många gånger. Men har lärt mig att den ända i livet som man kan jämföra sig med är då fan en själv! Vet när man dansade så såg man att många i salen jämförde sig med varandra. Det syns så tydligt, även jag gjorde de. Men när jag slutade dansa så slutade jag även jämföra mig med andra och då helt plötsligt kom utvecklingen. Vet att Eva sa att de till och med jämförs på hundklubben. Det tycker jag är helt sjukt, jämför man sin hund med en annan?? Jag jämför endast Shandy med henne själv, för annars kommer jag aldrig se dem små stegen som hon utvecklas varje gång. Som innan jag började gå ner i vikt, så tittade jag på så många andra ååå va smal och fin hon va i kroppen. Ja men för fan ta mig i kragen, jag kan också bli fin! 
 
Så sluta jämföra er med andra, ni har inte samma förutsättningar och det är bara er egna utveckling som betyder något:) 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: