madeleinespangberg

Gokväll

Kategori:

Endel dagar vill man bara krypa ner under en filt och bara läman omvärlden för en dag. Idag är verkligen som en sådann dag. Som ja sa till Billy "hittar ni mig inte ligger jag nerkrypt i en byrå låda och gömmer mig".. Hur fan jag nu skulle få plats i min byårlåda? Den är ju rätt liten men allt går i ens huvud vill jag lova. 
 
Dagen som gått, ett helt okej bra gympass. Benen sved, rumpan sved nog ännu mera. Fick minska på endel av vikterna vilket var lite störande. Men det var ju lite mer än en vecka sedan som jag tränade så hoppas de kommer tillbaka snart. Sista 40 minuterna på bandet var jätte jobbiga, var jätte trött innan jag ens skulle börja med dem och det blev bara jobbigare. Men jag kämpade mig igenom dem. Svettig som fan gick jag hem och duschade för att sedan lägga mig i soffan och vila några minuter innan jag fixade mig för att åka till Max. Väl hos Max gick de väl helt okej. Jag blev uppsagd, men måste tillbaka och jobba två veckor. Vilket stör mig. För jag är skadad på grund av jobbet, jag har läkar intyg på att jag INTE bör jobba där och ändå måste jag tillbaka. Jävla regler hit och regler dit. Frågan är vem står för detta om jag blir värre efteråt? Jag som borde bli omhändertagen på grund av min arbetskada blir istället lidande, vad är det för system?
 
Över till något roligare, för allt detta med jobbet och skadan gör mig helt sjuk i huvudet. Jag orkar inte ens tänka mer för jag har fått sånn huvudvärk av det. Så som sagt över till något roligare. Jag läser en blogg som skrivs av en tjej som tränar rätt mycket och hon är sjuk motiverande. Ida Warg heter hon. Här är adressen om ni är intresserade http://idawarg.chic.se/
 
Hon har iaf varje vecka en utmaning vilket jag tycker verkar jätte kul. Dock har jag just nu andra mål med min träning men när jag har kommit en liten bit på väg kommer jag lägga upp något liknande. Veckans utmaningar, till mig själv framför allt men självklart är det kul om ni kör detta också. Så håll utkik :))
 
Nu skall jag krama om mina två underbara hundar och sova. Jag är jätte trött, trots att jag sov lite över en timma vid 18. Helt sjukt att jag kan vara trött nu. Som sagt dagen tog på mig. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: