madeleinespangberg

Gonatt

Kategori:

Hej på er. Sorry att jag inte uppdaterade något mer igår eller idag. Helt sjukt va tiden bara rinner iväg ibland. Igår gick vi omkring på stan i flera timmar, hur mycisgt som helst var det verkligen. När jag kom hem hade jag hemlängtan till mitt älskade gym här i Herrljunga så tog min vän Linn och tvingade med henne. Vi skrapade ihop 30 min cardio och lite magövningar :) 
 
Imorse var jag uppe redan vid 6, helt sjukt att jag inte somnat stående:P, jag började iaf dagen med att innan 10, tvättat 4 maskiner tvätt, bytt sängkläder, bytt handdukar och satt mig i bilen påväg till stallet. Så ja 5 timmar spenderades i stallet, red tre hästar, och sen var vi frusnare än frusnas. Gött att slippa mocka och göra höpåsar, är ju bara 18st att göra ;) Efter stallet beslöt vi oss för att äta. Så det gjorde vi på herrljungas pizzeria, ja jag åt SALLAD, så inget att brusa upp över;) Efter det gick jag hem till mor, där åt jag dock mindre nyttiga saker nämligen en semla, gottit, är ju faktiskt fettisdagen endast en gång per år. Efter fikan hos mamma, var jag enormt trött och jag hade beslutat mig för att inte åka till hundklubben. Men åkte med hem till "moster" Nina och satt där, fick en kopp kaffe och sen kände jag mig piggare och drog iväg till klubben ändå. 
 
På klubben, gick det både bra och dåligt. Jag fick det svart på vitt att min hund jobbar inte med sökkomandot om det avser mer än en radie på 50m från mig. Vi har alltid haft små rutor, men nu hade vi en på 100m och hon sökte bara av halva. Vilket resulterade i att jag gick in halva biten i rutan och då kunde hon söka av andra havlan och hittade figuranten. Så min hund är ingen sök hund, utan en spårhund som gärna jobbar med sin matte tätt intill :) Så ingen mer personsök för oss. Man skall antingen gå in för det 100% eller strunta i det, gör Shandy bara en björn tjänst om jag "fuskar" oss igenom det. Så sagt och gjort INGEN MER PERSONSÖK. Endast spår till min vovve:)
 
Nu skall jag faktiskt sova!
 
Lovar vi hörs imorgon!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: