madeleinespangberg

Dagen som gått

Kategori:

Har varit omtumlande, sorgsen och fantastisk. På frågan vad som varit vad. Ja de kan man ju undra.
 
Vi börjar med det fantastiska. Vilket var kvällen. Vi började med bio, Wallander blev det. Var väl ca 10 st i hela biosalen. Nice, alltså väldigt bra biostämning. Filmen var riktigt grym, inte alls som Wallander filmer brukar vara, helt annorlunda. Detta var både positivt och negativt. Den håller ju inte Wallander tråden, vilket var de ända negativa. Men den var riktigt bra ändå vilket var positivt. Efter detta gick vi till Jensens och käkade. Pappa åt en whiskey biff och jag åt självklart kyckling. Det var jätte gott med mat, så gott att jag inte ens orkade efterrätt som jag hade sett fram så mycket emot ;) Men men de var ju bra för viktens skull ;D
 
Vi går vidare till det omtumlande. Redan igår var det tal om detta men idag blev det svart på vitt att det var de ända rätta. Vi kommer förhandla fram det bästa för både mig och företaget när det gäller denna skadan och jag kommer gå arbetslös ur denna härva. Säger företaget upp mig så kommer jag få akassa och då börja kunna börja jobba extra på dagisen igen medans jag söker ett nytt jobb. Detta var enromt sorgsent att tala om för Jontis. Kändes sjukt jobbigt men det är ändå såhär det får bli nu. Positiv som jag alltid försöker se på exakt allt, så vet jag att stänger man en dörr så öppnas tusen nya, så nu är det bara att vänta på att min nya dörr skall öppna sig, nu när dörren till Max stängdes. 
 
Jag tror detta kan bli bra i slutänden. Den 18 Februari skall vi på möte med facket, Jonte och Johanna Brys vilket är vår distrikt chef. Så efter det blir de nån form av uppsägning och sen är min tid på max slut. Jag har lärt mig extremt mycket, fått en kanon ledar utbildning och jag tackar alla enormt för det ni har gett mig i detta 1,5 år som anställd. Om jag så vart skadad i snart 0,5 år, ne skämt åsido.
 
Nu blickar vi framåt i livet och hoppas på en bättre fortsättning med mindre skador och en mer fungerande hand, det är just nu allt som betyder något!
 
Innan man slumrar in för kvällen blir det en promenad med Moizz!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: