madeleinespangberg

Hejsan Hoppsan

Kategori:

Måndag och Tisdag spenderades alltså i danmark. Har skrivit ett inlägg om måndagen på mobilen som ni skall få senare och tisdagen tänkte jag berätta lite om nu. Denna dagen var planerad att åka till Skagen och gå in i affären som jag gått omkring i så länge dagen innan och hittat två tavlor som jag ville ha. Sen skulle vi åka vidare till Fredrikshavn, där gick vi på gatorna tills spöregnet och åskan kom. Då blev vi liksom hela tomma och visste inte vad vi skulle göra, så vi åkte runt en tur med bilen, vi käkade god mat och till slut ledsna vi så två timmar innan färjans avgång hem stod vi på stena line terminalen och väntade. Färjan hem gick på tok för fort och jag handlade lite mycket kanske, iaf när man upptäckte vad som låg hemma i brevlådan.... Men vi hade en underbar tur i Danmark iaf :) 
 
Idag har vi gymmat och jag körde rygg och axlar, vet inte riktigt men mina gympass vill inte samarbeta just nu. Har ingen ork, är jätte svag och blir bara less påt. Men det är väl bara att kämpa sig igenom svackan för det finns inget annat allternativ. 
 
Hundklubben idag gick sisådär, spåret gick käpp rätt åt helvete, men positivt var att min hund tog skanken och bar den JÄTTE LÄNGE och ni som känner min hund vet att hon bär inte saker för fem öre. Men nu bar hon och de gjorde hon med stolthet. När vi kom tillbaka körde vi ett varv agility och det gick iaf klockrent!! Det var en sjukt roligbana som började med en raksträcka på 8 hopp hinder. Shandy som är så rutinerad tog alltså alla åtta medans jag stod och väntade vid de åttonde. Sen var de in i den böjda tunneln, tillbaka på linjen med hopphinder, ta tre av dem, sen vänster mot säcken, lite höger mot tunneln för att avsluta med två hopp på hopplinjen. Hon tog den helt jävla kungligt<3 Kul att avsluta bra iaf:) Över till varför spåret gick dåligt, min hund har en tendens att ta upp näsan och när de då blåser som det gjorde idag, så får hon spåret i vind, vilket innebär att hon tog vinkel sisådär 200m innan och den nästa vinkel likadant och då var skanken ur vind. Så Eva fick gå bakom mig och se vart felet blev, med Eva bakom så tog hon iaf spåret, Eva fick självklart hjälpa till när vi kom till en viss punkt. Men i övrigt så gick de väl okej, men känns ändå väldigt snopet och inte alls bra inför nästa vecka då vi har slutspår. 
 
Nu skall jag packa och planera morgondagen då vi åker till kusten en tur och kommer hem på fredag :)
 
Puss och kram på er<3
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: