madeleinespangberg

Inlägg1

Kategori:

Dag1-Resan dit, Lördag
 
Vi kom hemifrån en timma senare än planerat. Efter 30m börjat bilen hacka och efter 50m inser jag att bagageluckan fortfarande är öppen..  Det var en sjukt bra start på vår resa. Men tillslut kom vi iväg. Vi åkte på andra sidan värnen mot vad vi brukar. Vi brukar åka på Uddevalla sidan men idag tog vi andra sidan. Det var mycket roligare och finare vägar. Vi åkte heller inte över i charlottenberg utan vi åkte över längre upp. Men vi lyckades ändå passera Elverum och käka vår älskade glass, kronis choklad. Sen beslöt vi oss att åka över dovre fjäll, där uppe var det endast 5 grader. Fy fan va kallt... Efter 94,5 mil var vi framme och då hade vi varit på resande fot i 15,5 timmar.. Tur att hemvägen bara är 83mil;) 
 
Vi kom hem till min morbror gjorde oss hemmastadda och käkade lite innan vi gick till sängs. Hemlängtan var enorm innan jag somnade, efter dessa 15,5 timmar ville jag ändå bara hem till Billy och Shandy.. Jag hoppas på bättre känsla efter lite sömn. 
 
Bilderna får ni senare i olika inlägg, har massor av kort på både mobilen pch systemkameran:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: