madeleinespangberg

Agility/Eftersök

Kategori:

Som jag lovade imorse skulle ni få veta hur det gick på agilityn. Denna gången hade jag med mig både lilleman och pandatös! Shandy var övereggad som vanligt, jag likså. Båda hundarna skötte sig iaf utmärkt. Dock märks det på min gamla dam att hon inte orkar lika mycket längre. Så när jag tyckte att hon var för trött så la vi av. Men båda banorna satte hon klockrent. Rican körde bara ena banan för sen tröttnade han och har han tröttnat är det bara att acceptera!! Men överlag är jag super nöjd med vårat agility pass igår. Jag älskar att jobba med mina hundar och mina hundar älskar att jobba med mig<3

I tisdags gick jag och Shandy blodspår. Eftersom jag gick fel när jag la spåret, så blev de mer än dubbelt så långt. Vi gissade på att spåret var ca 500-600 meter. Jag var genomsvett efter jag lagt det och var ännu mera svettig efter jag gått det med Shandy. Hon tog även detta spåret klockrent och blev super nöjd över min tjej som gjorde detta :) Slutspåret för några veckor sedan gick ju inte så bra och det känndes skit. Men hon måste verkligen haft en dålig dag eller påverkats av mina nerver som var på nålar av nervositet :( Men i tisdags var hon som vanligt och tog det klockrent!!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: