madeleinespangberg

Personbästa i hantelpress

Kategori:

Hej på er, lever ni?

Eller ni kanske undrar om jag lever?, två hela dagar utan bloggande. Det har varit rätt skönt faktist. Men har inte känt att tiden har funnits. Men nu är det söndagkväll och jag sitter nermyst i soffan mellan mina två underbara hundar och Chicago vid fötterna.

I fredags var jag sjukt trött, sov extremt dåligt mellan torsdagen och fredagen. Så när klockan ringde 4.50 så var jag inte alls sugen på att gå upp. Men upp och hoppa gjorde jag, drog till gymmet, blev ett bra men mycket segt gympass. Hungern smög sig på och då går inget som jag vill :P Efter detta drog jag med Linn till stallet och hjälpte henne med hästarna. Vi skulle börjat med att rida Åttan, Pelle och Oliva hängde med på Pilona. Men Pelle var inte alls på humör och betedde sig riktigt illa, han kastade av Linn på gårdsplanen och sen kom vi inte alls lång innan han fick av henne igen. Han gick verkligen in för att få av henne, han var inte rädd utan bara dum. Linn beslöt sig nu att gå med han istället. Så vi tog en skritt tur :) Sen var det dags för lite stabilare hästar, Wille och Lucca, jag satt på Wille och Linn på Luccisen, en mysig tur, där jag höll på att åka av, men Wille hjälpte mig, så jag stannade kvar på hästryggen. Var kul att sitta på hästryggen igen och jag kände inte av benet alls, tog ändå smärtstillande innan så att jag skulle slippa ha ont!!

Sen var det dags för midsommarfirande, det böjds på god mat och underbart sälskap hemma hos min underbara mamma och sen åkte vi vidare till min nästa underbara föräldrer och käka lite till samt spela lite spel. Min midsommar kan samanfattas med ett ord, UNDERBAR!!

På Lördagen var det dags att äta hos Billys föräldrar. Var sjukt trött och hade hellre legat och sovit hela dagen. Men vi började med middag hos Monika och kvällsmat hos Bosse och Lena! :) När vi kom hem såg vi på wallander och myste i soffan!

Över till dagen i ära, idag började vi med frukost, sen fixade Billy mammas bil och jag var en extra hand som hämta lite papper och sånna små saker som jag kunde. Sen åkte vi hem och gick en lång skogspromenad med hundarna, det älskade dem verkligen. Vi käkade och sen somnade vi båda på soffan, efter detta var det dags för älsklingen att åka hem. Kan inte förstå, saknade han redan innan ens bilen lämnat uppfarten. Älskar min man över allt annat<3

Efter en stunds soffslappande var det dags för ett gympass, körde slut på bröst, triceps och magen. Var verkligen helt slut i varje utav dessa musklerna. Men är sjutk nöjd då jag gjorde personbästa i hantelpress, nämligen 10 repetioner med 12kg i varje hand :D

Det var min helg, i veckan händer en hel del. Kommer verkligen vara sjukt mycket att göra, för på lördag åker vi till Norge. Innan dess skall jag hinna köra massa gympass, göra mina egna naglar. Göra Alex naglar, det skall jag göra imorgon bitti. Sen skall jag hinna lämna Shandy i Mölndal. Noa och Ric skall till veterinären och få pass. Samt att jag skall packa, tvätta kläder och storstäda. Skall även städa mammas och pappas bilar. Herregud blir stressad bara av att skriva allt detta.

Nu får jag nog fortsätta slappa till wallander.. Puss på er gooingar

 

 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: