madeleinespangberg

Klakomål

Kategori:

När jag åkte hem förra måndagen så fick jag en konflikt med sjs konduktör. Jag klagade hos sj men dem verkar inte förstå sjävla grejen. Jag ville gå på toa men enligt konduktören var vagnen där toan låg allergivänlig. Jag förstår att man måste ha allergivänliga vagnar men ändå. Jag med hundar måste väl också kunna gå på toa? Jag skulle binda mina hundar och sen gå på toa sa konduktören till mig. Hur låter det liksom? Inte en jävla vettig männsika lämnar sin hund.... Men iaf, en sak som jag har tänkt på, om det hade varit en blind med ledar hund som hade velat gå på toa hade dem då nekat denne att ta med sig sin hund också? Vet att många tycker det är olika saker, men vet ni en sa det är exakt samma sak, kanske till och med värre. Då en labrador som ofta är ledarhundar fäller 100 gånger mer än mina två. 
 
Men men jag är tröttt på dessa allergier hit och dit, varför inte sätta en allergi vagn och då i andra änden av tåget så vi använder olika toaletter och inte alls har en chans att stöta på varran. 
 
Vet inte om jag skrev det här men för ca ett år sedan så hände en väldigt konstig sak. Jag gick in i hundcupen och på ett fyra säte där satt en gubbe. Jag frågade om det var ledigt mitt emot och det var det. Men han svarade med att han skulle uppskatta om jag valde en annan vagn eftersom han var allergisk. Eftersom detta var den ända vagnen där man fick ha hundar svarade jag med att, han hade flera hundra platser att välja på medans jag endast hade dessa nio platser. Inte ens då fattade fanskapet utan han sa att han satt där först och att han borde få sitta kvar. Då svarade jag med att jag kommer inte hindra dig att sitta där men jag kommer sitta här mitt emot så du får välja själv. Då gick han sur som fan... Hur tänker endel männsikor va?? 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: