madeleinespangberg

Personsök

Kategori:

Idag var det personsök på hundklubben, en kurs jag själv inte går utan åkte dit bara för att jag älskar min hundklubb. Men när jag väl var där tänkte jag äch vi försöker väl, senast vi testade gick de skit åt skogen. Så Tim gick in och gömde sig, jag sände in Shandy, eftersom vi fortfarande är i upplärning stadiet så höll Tim i putan som Shandy skulle ta när hon hittade Tim. När Shandy kom fram till Tim sprang hon bara tillbaka till mig och ville inte alls ta putan. Jag gick till Tim tog putan och lekte med den och vips hade hon den i munnen, vi sprang ihop till utgångsläget, jag blev så lycklig att jag stupade i backen påvägen tillbaka, tur att Eva kunde fortsätta motivera min hund när jag ligger på backer. När jag kom fram till Shandy och sa tack så släppte hon den. Tänkte mest att de var väl en engångsförtelse men när vi skulle köra andra gången så skulle vi hitta både Tim och Mia, jag tänkte att jag kör med putan nu också se om det går. Hon letade en stund hittade Mia som hade putan, Shandy tog den och rusade mot utgångsläget detta var alltså gång nummer två. Nu skulle vi även hitta Tim men eftersom jag hade putan följde jag med in och när hon hittade Tim fick hon putan och TREDJE gången sprang hon med putan till utgångsläget. När de händer tre gånger är de fan ingen engångsförtelse utan då gör hon det för att det är kul. Nästa vecka skall vi lägga putan framför "figuranten" så hon får plocka upp den tillslut skall den hänga i halsbandet och när hon hittar personen skall hon ta putan i munnen och komma till mig :)
 
Bara till att köra och se hur det går för henne<3
Jag är sjukt laddad och tyckte detta var helt jävla fantastiskt:D
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: